úterý 21. února 2012

Uvolňování plynů nehraje roli. Pneumatiky jsou nebezpečné na hromadách, ne v Zemělodích.

40 let výzkumu a vývoje soběstačného bydlení z recyklovaných materiálů.

Vývoj konceptu, Zemi a lidem přívětivého pojetí bydlení v komunitě, které vyžaduje malou nebo žádnou splátku hypotéky a žádné komunální poplatky.

K dispozici je rozsáhlá studie z University of Wisconsin-Madison, která nám byla prezentována státem Nové Mexiko.

Titulní strana, která je zde. Studii můžete získat od University of Wisconsin-Madison, Madison, Wisconsin, 53706. Asi Vás to, ale bude něco stát.

Pneumatiky jsou nebezpečné v haldách, ne v Zemělodích (Earthship).

Vývoj konceptu Zemělodi jako doplněk k vývoji soběstačných systémů, tj. elektřina, voda a kanalizace je obrovský úkol. To je důvod, proč jsme věnovali tak málo pozornosti těm několika z mála, kteří považují uvolňování plynů za problém či dokonce realitu. Nikdy se neobjevil případ onemocnění, nebo dokonce žádné povědomí o uvolňování plynů z pneumatik v 30 letech výzkumu a vývoje. Proto, v našich myslích v Earthship Global, se toto jeví jako hypotetická otázka pocházející od těch, kteří ještě nikdy nezažil koncept na vlastní kůži. S ohledem na výše uvedené a závažnou problematiku týkající se likvidace pneumatik na celém světě, si myslíme (ale akceptujeme fakt), že lidé co se snaží z toho udělat problém, jsou sami nezodpovědní.

Kromě toho může být koncept Zemělodi postaven s jinými formami termální masy mimo pneumatiky napěchované zeminou.

Nicméně důvodem, proč používáme pneumatiky je, že je nejekonomičtější a ekologicky vhodný způsob, jak dosáhnout termální masy a zároveň konstrukce v aktivně tepelně dynamické budově. Každý, kdo strávil 30 let snahou, aby lidská existence na této planetě byla méně bolestivá pro planetu a lidstvo samotné, nebude riskovat vystavení lidí nebezpečné situaci. My prostě nevidíme smysl, na základě výše uvedené technické zprávy (a naší vlastní zkušenost), v dalším vyvracení názoru o uvolňování plynů a nepovažujeme to za vhodný způsob trávení času a peněz, vzhledem k závažnosti bydlení a energetickým problémům, které představuje náš současný způsob života.

Titulní strana z odboru životního prostředí Nového Mexika:

Od: odbor životního prostředí Nového Mexika - uřad pevného odpadu
re: University of Wisconsin Study


"Místo toho, abych se snažil vytáhnout specifické části ze studie, které by mohly být použity, aby lidé věděli, že sjeté pneumatiky nemají problém s uvolňování plynů, rozhodl jsem se, že vám zašlu kopii celé zprávy. Můžete použít jakékoliv informace, které v této zprávě najdete. " Název zprávy je "Využití sjetých pneumatik v civilních a environmentalních stavbách" 10.05.1995. Environmental Geo-technics Report No. 95-2. Oddělení programu Geo-technického inženýrský v civilním & environmentálním inženýrství. Znáte? Pneumatiky jsou vhodné k absorbci uvolněných plynů produkovaných odpadní vodou z obcí, průmyslu, a zemědělských aktivit. Zde jsou některé důležité úryvky ze zprávy: "Pokud jsou pneumatiky opětovně použity jako stavební materiál, můžou se jejich jedinečné vlastnosti opět využít ku prospěchu (Ahmed 1993) Výhody použití sjetých pneumatiky jsou o to větší, když se použijí, jako náhrada stavebních materiálů vyrobených z neobnovitelných zdrojů. Kromě toho, je u sjetých pneumatik prokázáno, že mají významnou absorpční schopnost organických kapalin a páry (Park, Kim a Edil 1993). Nedávný výzkum ukázal, že sjeté pneumatiky nevykazují žádnou pravděpodobnost, že jsou nebezpečným odpadem, nebo že mají nepříznivý vliv na kvalitu podzemních vod (Edil a Bosscher 1992). " "Mohou existovat určité obavy z kvality, protože sjeté pneumatiky jsou považovány za odpad. Laboratorní a terénní výzkumy nevykazují žádné nebezpečí, že sjeté pneumatiky jsou nebezpečným odpadem nebo mají potenciálně významné nepříznivé účinky na kvalitu vody (Edil a Bossscher 1992 ). " "V zájmu získání včasného vyhodnocení potenciálních dopadů na životní prostředí, byl proveden Státní laboratoří hygieny dvojí test na EP toxicitu a AFS vyplavování na vzorcích pneumatik (Edil, Bosscher a Eldin, 1990). Oba výsledky ukázaly vynikající provázanost všech látek (viz Příloha C [ve zprávě]). Tyto výsledky testů naznačují, že ojeté automobilové pneumatiky nevykazují žádné znaky, stát se nebezpečným odpad. " "Styren-butadienové gumy jsou nejdůležitější syntetickou gumou používanou v odvětví výroby pneumatik. Tento materiál dokáže absorbovat velké množství nebezpečných organických chemických látek z okolního prostředí (Park, Kim a Edil, 1992). To může skutečně považovat za prospěšnou vlastnost sjetých pneumatik k životnímu prostředí. Stručně řečeno, že ze sjeté pneumatiky se vyluhuje velmi malé množství látek ve srovnání s jinými odpady. Ve srovnání s jinými odpady, pro které byl vyluhový test vykonán a existují data z monitorování životního prostředí, že data výluh z pneumatiky ukazují malé nebo žádné znaky vlivu na pozemní vody. " "Tato studie naznačuje možné problémy, na základě buď kyselých nebo zásaditých podmínek, tj. v případě kde jsou sjeté pneumatiky využívány v místech, kde se ohrožení pH očekává." "Sjeté pneumatiky neprojevují uvolňování žádných základně-neutrálních regulovaných organických sloučenin, včetně PAU, u kterých bych předpokládal, že se z pneumatik uvolňují .... Mám podezření, že některé z těchto látek se uvolnili z povrchových vrstev spíše než, že se vyloučily z materiálu pneumatiky ....."

Můj názor je, že souhrnné výsledky testů naznačují, že sjeté automobilové pneumatiky vyluhují velmi malé množství látek ve srovnání s jinými odpady. Schopnost vyluhování neznamená, že použití pneumatik v hliněných náspech či jiných strukturách by znamenalo hrozbu pro podzemní nebo povrchové vody. Menší množství vyluhování ukazatelů a některých kovů naznačuje, že pneumatik lze nejlépe využít v podzemních místech nad hladinou podzemní vody, spíše než v povrchových aplikacích nebo při styku s otevřeným vodních útvarů. Poničené pneumatik lze použít stejným způsobem jako celé pneumatiky. Výsledky testů ukazují, že sjeté pneumatiky je extrémně nevhodné označit jako nebezpečný odpad. "- Z dopisu Roberta Grefe, stát Wisconsin ve "The Report". "Vhodná metoda likvidace [pneumatik] by mělo obsahovat alespoň tři aspekty: (1) minimální dopad na životní prostředí (2) maximální znovu využitelnost potenciálních zdrojů (3) ekonomická proveditelnost " " Na základě všech těchto studií lze říci, že potenciál vyplavování toxických látek z vyřazených pneumatik je minimální "

Následuje e-mail od inženýra v Alamosa, CO Jako inženýr, cítím potřebu reagovat osobně na technických aspektech nedávno vytištěného dopisu v Toronto Star. Tento dopis vyvolává několik znepokojení, které podle mého názoru nejsou technicky správná. Předem ale říkám, že nejsem nadšenec pro Zeměloď, majitel Zemělodi, a nejsem nijak spojen se Survival Solar Architecture. Jsem inženýr se vzděláním a zkušenostmi v řešení těchto problémů, který zjistil, že koncept Zemělodi by mohl být zajímavý a nový přístup k trvale udržitelnému životu.

Co je to "saze"? Následující popis "sazí" se nachází v dodatku A Národního institutu pro bezpečnost a ochranu zdraví (NIOSH) "Kapesní průvodce chemickým nebezpečí": NIOSH považuje za "saze" materiál, skládající se z více než 80% z elementárního uhlíku v podobě téměř sférických částic a spojených částic souhrnné koloidní velikosti, které se získávají částečným spalováním nebo tepelným rozkladem uhlovodíků. NIOSH také klasifikuje saze jako karcinogen třídy A (známý). Nicméně pro posouzení rizika pro lidské zdraví a životní prostředí, které představuje použití recyklovaných pneumatik v Zemělodi, je třeba se podívat na způsoby použití a na umístění tohoto potenciálního "zamořovatele". Dopis uvádí, že "pneumatika se při vhodných podmínkách rozkládají do výše uvedených produktů." "Dobré podmínky" pro rozklad kaučuku jsou následující: vysoké teploty, vystavení světlu, nebo přítomnost silných oxidačních látek. Žádná z těchto podmínek, kdy je pneumatika pohřbena v Zemělodi zdi obalená zeminou, parotěsnou zábranou, štuky, a barvou. Argumentem bylo, že pneumatiky musí uvolňovat plyn, protože "staré pneumatiky smrdí." Důvodem "pachu" je degradace pryže na světle. V podstatě to, co se stane je, že fotony ze světelných paprsků bombardují kaučuku a rozkmitají atomy v dlouhých molekulách polymeru gumy. To způsobí, že guma se rozkládat, a menší molekuly se odpaří. V nepřítomnosti světla, se to nestane.

Pneumatiky nejsou vystaveny světlu při použití v Zemělodi. Aby pneumatik měla vliv na kvalitu vzduchu v místnostech Zemělodě, musí pneumatiky uvolňovat výpary, které musí projít skrze zdi, do obývacího prostoru Zemělodě. Výroba těchto par bude úměrná tlaku páry sloučenin, které vyrábějí výpary. Kapesní průvodce NIOSH uvádí tlak par sazí jako "0 mm (cca)." To je extrémně nízký tlak páry. Jinými slovy, tato chemická látka nevyrábí téměř žádné výpary. To znamená, že potenciál pneumatik ovlivňovat kvalitu vnitřního ovzduší bude výrazně omezen extrémně nízkým tlakem par zdrojové chemické látky.

Dopis také uvádí: "Nepotřebujeme, aby tyto produkty znečišťovaly naše vodní systémy." K tomu, aby pneumatiky ovlivnit kvalitu vody, musí přijít do styku s vodou a uvolnit do ní chemikálie. Ve správně navržené a vyrobené Zemělodi, neteče voda přes zeď. Proto se žádná voda do kontaktu s pneumatikou. V případě, že se přecijen voda dostane na pneumatiku, i tak nedojde k její kontaminaci, protože saze je nerozpustná ve vodě (NIOSH Kapesní průvodce). Dopis také odkazuje na miliony dolarů, které soukromý průmysl utrácí za nalezení "bezpečného a ekologického způsobu, jak se zbavit sjetých pneumatik." Je třeba vzít v úvahu problémy, které vznikají se sjetými pneumatikami. Jakmile pneumatiky je umístěna v nehybném prostředí, jako je např. skládka, nepředstavuje chemické nebezpečí pro životní prostředí.

Problém s pneumatikami na skládce je jejich obrovské množství. Parcely pro skládku jsou v Americe v roce 1990 velmi drahé, čímž se skládkování pneumatik stává drahou alternativou likvidace. Pneumatiky také inklinují k pohlcování metanu na skládce, což není moc povzbudivé a vytvoří se tím fyzikální problém na skládce. Opakované použití pneumatik v Zemělodi, kde se stává zdrojem prospěšným a tráví svou budoucnost v inertním prostředí je ideální způsob, jak naposled použít sjeté pneumatiky. Rozsáhlý soukromý průmysl to nepovažuje za schůdnou alternativu, protože z toho nemůžou profitovat.

Než se začneme znovu zamýšlet na uvolňováním plynů, měli bychom vzít v uvahu další běžné chemické látky, které ovlivňují kvalitu vnitřního ovzduší. Formaldehyd je chemická látka používaná při výrobě textilií a koberců, které se často nacházejí v obytném prostoru lidských obydlí. Formaldehyd je také klasifikovány podle NIOSH jako známý karcinogen. Tlak páry formaldehydu je 470 kPa při standardní teplotě (CRC Příručka chemie a fyziky). To znamená, že formaldehyd se snadno uvolňuje do prostoru bytu, zvláště když zdroj (koberec) se nachází v obytné časti bytu. To je mnohem přímější cesta působení než u pneumatik v Zemělodi. Další bod, který je třeba připomenout, že koncentrace sazí ve vzduchu lze měřit, a normy pro přijatelnou hranici existují. NIOSH doporučuje expoziční limit (PEL) pro sazí 3,5 mg / m ^ 3 (deseti hodinový vážený průměr). To je hodnota pro standardní pracoviště, takže pro obytné prostory by byla vhodnější nižší hodnota.

Studie může být provedena v několika Zemělodích různého věku měřením vedlejších produktů při rozkladu pryže. Tyto výsledky by pak mohly být použity k provedení posouzení rizik použití pneumatik v Zemělodi. Moje intuice je, že toto riziko bude o několik řádů nižší, než riziko spojené s činností, jako je bydlení v domě s novým kobercem, stravování se arašídovým máslem, řízení auta, nebo kouření cigaret. V případě neexistence takové studie, můj osobní názor je, že riziko žití v řádně navržené a postavené Zemělodi je zanedbatelné ve srovnání s přínosy vůči životnímu prostředí. Chris Kaiser, Alamosa, CO PS Pokud si to má někdo zájem sám prostudovat, CAS# pro sazi je 1333-86-4 a RTECS# je FF5800000.

-Chris Kaiser

Pneumatiky jsou nebezpečné v hromadách, ne v Zemělodích.

zdroj (anglicky): http://earthship.com/offgassing

5 komentářů:

  1. Super, dík za tvoju prácu. :)
    Erik Križovenský
    www.earthship-slovakia.com

    OdpovědětVymazat
  2. kdyz ja vam furt s tema Pneu nevim :)



    zemelod http://en.wikipedia.org/wiki/Earthship

    The first official earthship district (23 earthships) in Europe is currently being developed in Olst (the Netherlands).

    Building will start in spring 2012.[16] In Belgium, 1 earthship hybrid is also being built, intended as demonstration

    buildings. Since it is illegal to use tyres in Belgium (for risk of leaking toxic metals like lead and zinc),[17] The

    project uses sandbags to build their earthship instead.
    The Earthships built in Europe by Michael Reynolds aren't always performing as promised and some show problems with

    moist and mould.[18] Some research into performance was done by the University of Brighton on the Brighton

    Earthship.[19] Further research to adapting all but southern parts of European climate are definitely needed.

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, tak to i my jsme si při výběru našich pneumatik dávali docela dost veliký pozor, protože jsme nechtěli, aby se nám na silnici někdy něco stalo a já si myslím, že je docela dost důležité na pneumatikách nešetřit, protože když tomu tak bude, tak to pro vás může být opravdu "drahé"... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s tím, že na pneumatikách není dobré šetřit určitě souhlasím. Ale měl bych na vás takový dotaz. Co třeba říkáte na celoroční pneumatiky? Já si o tom teď hodně četl na internetu a našel jsem dost protichůdné informace. Někdo říká že ano, jiný zase že ne. Nemáte náhodou zkušenost?

      Vymazat
    2. Pokud nevadí, že se přidám do diskuze, tak já bych je spíš nebral. Bohužel co mám zkušenost, tak se celoroční pneumatiky hodně rychle opotřebovávají. Určitě je lepší investovat zvlášť do sady zimních a letních pneu. Je ale pravda, že to je docela velká investice. Pokud si tedy nemůžete dovolit úplně nové pneu, tak bych se možná zkusil mrknout na nějaký bazar pneumatik.

      Vymazat